Vánsza Zsoltnak nem javasolta az orvos ezt a futamot. A teljes diagnózis ugyan még nem nem érkezett meg, ettől függetlenül Velenczei Ádám beugró navigátorral, Bán Viktorral száll harcba a Zemplén Rallyn. A kettősnek matematikailag még van esélye a bajnoki címre, így továbbra is ez a célja a csapatnak.
Másfeles szorzóval számolják a pontokat a szezonzáró Zemplén Rallyn. 162 gyorsasági kilométer választja el az indulókat a bajnokság végétől. A Velenczei – Vánsza duó a megszokott felállásban nem tud indulni a futamon.
- Vánsza Zsolti korábban is fájlalta a hátát, egy héttel ezelőtt már zsibbadt a lába is. – mondta Ádám szomorúan a barátjáról. – Az orvos nem javasolta, hogy így vágjon neki a versenynek, mert biztos nem javítana az állapotán egy kétnaposfutam. A teljes kivizsgálást meg kell várni, de értelemszerűen nem kockáztatjuk a szezonzárón történő részvételét. Navigátor után kellett tehet néznünk: Bán Viktorral régóta jóban vagyunk, első kérésre igent mondott. Vitya nagyon rutinos versenyző, bízom benne, hogy hamar megtaláljuk a közös hangot. Természetesen Zsolti is ott lesz velünk a hétvégén, egyet kértünk tőle: ne emelgessen semmit, vigyázzon magára!
A beugró navigátorral sincs más célja Ádámnak, minthogy megszerezze az abszolút bajnoki címet. A ponthátrányuk ugyan ismert, de technikai sport lévén a Zemplén Rallyn még bármi előfordulhat.
- Matematikai szempontból még lehetünk akár bajnokok is. Ehhez meg kell nyernünk a versenyt és a Power Stage-en is legalább másodikként lejönni. Ezen felül Mixiéknek valami rumlival hátul kell végezzenek – elemezte a helyzetet Velenczei Ádám. – Természetesen ott szeretnénk elől menni, és lesipuskásként figyelni. Persze ott lesznek mások is, Német Gabiék is nagyon gyorsak, most visszajöttek erre a versenyre Hadik Bandiék is. Szeretnénk mindent megtenni a bajnoki címért, ahogy egész évben ez motivált minket.
Az előkészületek sem mentek zökkenőmentesen, hiszen nagyon nehéz tesztpályát találni, tesztet szervezni.
- A hivatalos teszt nagyon rossz időpontra volt szervezve, más jellegű pályán, így az maradt, hogy a Rabócsi-Ringen mentünk pár kört, és Tóth Tibor barátom révén Kunmadarason tudtam az Ő autójával 40-50 kilométert gurulni, ami nagyon sokat számított – árulta el a bajnokaspiráns ralis.
A gyorsaságik ismerősek a pilótának, Velenczei Ádám mégis sokat foglalkozott a felkészüléssel, hiszen a Zemplénben ősszel bármi előfordulhat, és annak az ellenkezője is.
- A hernádvécsei szakaszt nagyon szeretem, a mádival nem vagyok annyira kibékülve. Az egy igazi kaszkadőr pálya – tért rá a hétvégi programra Velenczei Ádám. – Ha óvatosan próbálsz menni, kapsz 8-10 másodpercet, ha erőlteted, akkor nagyon könnyű defektet kapni. Főleg így, hogy a két nap alatt öt alkalommal is átmegyünk rajta. Nagyon sok belső felvételt néztem, próbáltam megtalálni az elveszett másodperceket. Remélem sikerül kamatoztatnom a befektetett munkát.